6 Mart 2015 Cuma

Ege Bölgesi Turizm Coğrafyası

Ders Adı: Türkiye'nin Turistik Merkezleri
Okutulacağı Sınıf: 11
Kazanım: (3) Konuklara Ege Bölgesi'ni doğru olarak tanıtabilecektir.
Materyal: Ege Bölgesi Turizm Coğrafyası Sunumu

MATERYAL TASARIMI (ASSURE MODELİ ADIMLARI)

1- Öğrenenlerin Analizi

Öğrenenler Afyonkarahisar Emir Murat Özdilek Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, 11. Sınıf öğrencileridir. Öğrencilerin yaşları 17-18 arasındadır. Öğrenciler rezervasyon bölümünde eğitim almaktadırlar ve sınıf mevcutları 25 kişidir. 25 kişi ağırlıklı olarak erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Erkek öğrenci sayısı ortalama 15, kız öğrenci sayısı ise ortalama 10 civarında tespit edilmiştir. Öğrencilerin dersin kazanımlarını öğrenmeleri konusunda fiziksel, psikolojik ve sosyo-kültürel anlamda yeterli oldukları varsayılmıştır.Ayrıca öğrencilerin tamamının memleketleri Ege Bölgesi'ndedir.

2- Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi

Megep>Öğretim Programları>11. Sınıf>Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Bölümü>Ders Bilgi Formları>11. Sınıf>Dal Dersleri>Türkiyenin Turistik Merkezleri Dersi>2. Sayfa>3. Amaçlar.

11. Sınıflar için ilgili kazanımların öğrencilere kazandırılması hedeflenmektedir. Aşağıdaki özel amacın öğrencilere kazandırılması için materyal tasarlanacaktır.

KAZANIM
  1.     Konuklara Ege Bölgesini doğru olarak tanıtabilecektir. (3).

3- Yöntem, Medya ve Materyallerin Seçimi

Kazanımların öğrencilere kazandırılması için öncelikle ilgili konu hakkında, bilgisayar yardımıyla MEGEP'in Modülleri arasındaki 10T Koduna Sahip, Turizm Coğrafyası-1 isimli modülden yararlanarak sunum hazırlanacaktır (İlgili modülde Sayfa 21-35 arası). Sunum hazırlanışı esnasında internet üzerindeki ege bölgesi turizm haritalarından da yararlanılacaktır. Ayrıca daha önce hazırlanmış bir tur gezi programı da afiş olarak getirilip öğrencilerin görüp faydalanmaları sağlanacaktır. Sunum, resimlerle desteklenerek görsel açıdan öğrenenlerin hafızalarında kalıcı olması için fazla yazıya dayalı olmayacaktır.

Bunlara ek olarak öğrenciler Afyonkarahisar'da eğitim aldıkları için, sunum anlatılırken Ege Bölgesi illerinin tarihi, doğal ve turistik merkezlerinin tanıtımı sırasında Afyonkarahisar iline gelindiğinde; Youtube'da TRT Haber tarafından hazırlanan "Nostaljik Şehir Turu (Afyonkarahisar)" isimli video sunuma eklenip öğrencilere izletilerek, öğrencilerin yaşadıkları yeri daha iyi öğrenmeleri adına katkıda bulunulmaya çalışılacaktır.

4- Medya ve Materyallerin Kullanımı

Sunum, bilgisayardaki Microsoft Power Point programı yardımıyla hazırlanıp düz anlatım tekniği ile öğrencilere aktarılacaktır. Sunum esnasında öğrencilere Ege Bölgesi'nin Turizm merkezlerini kabaca gösteren bir sembolik harita gösterilecek ve öğrencilerin yakından bakmaları sağlanacaktır. Ayrıca daha önce öğretici (Faruk GÖKÇE) tarafından gerçekleştirilen bir tur programı sınıfa getirilip öğrencilere sunulacaktır. Afyonkarahisar ili tanıtılırken ilgili bir video dan yararlanılarak öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri sağlanacaktır.
(Ders Sunumuna Ulaşmak İçin Tıklayınız)

5- Öğrenenlerin Katılımı

Sunum esnasında Soru-Cevap Yöntemi de kullanılarak; öğrencilere memleketleri sorulacak, memleketlerindeki tarihi, turistik ve doğal güzelliklere sahip mekanları anlatmaları istenecek ve dersin aktif işlenmesi sağlanacaktır. Bu sayede öğrencilerin konuya aktif katılımı da sağlanacaktır. Ayrıca öğrencilerden memleketlerindeki bilinen tarihi, doğal ve turistik merkezleri anlatmaları istenecektir. Ege Bölgesi illerinin tarihi, doğal ve turistik merkezleri anlatılırken, oyun-oyunlaştırma yöntemi kullanılarak her ilin anlatımından sonra, pekiştirmek adına öğrencilerden tahtaya çıkıp sembolik olarak tekrar sunmaları istenecektir. Öğrenciler bu sayede hem pekiştirerek daha iyi öğreneceklerdir ve kazanım (Konuklara Ege Bölgesini doğru olarak tanıtabilecektir. ) için önemli bir yol katetmiş olacaklardır.

6- Değerlendirme ve Güncelleme

Sunum esnasında öğrencilerden aktif olması istenecek ve bazı sorular öğrencilere yöneltilip derste aktif katılımları sağlanacaktır. Ek olarak dersin sonunda, MEGEP' de ilgili konunun modülünde yer alan ölçme ve değerlendirme sorularından bazıları ders sonunda öğrencilere yöneltilip cevaplamaları istenecektir. Ayrıca sunumda her il tanıtıldıktan sonra, öğrenenlerin konuyu anlayıp anlamadıkları ölçülecektir. 

YARARLANILAN EK MATERYALLER

1- Ege Bölgesi Turizm Coğrafyası Sembolik Harita (https://bycografyam.files.wordpress.com/2014/01/ege-bc3b6lgesi-truzim-haritasc4b1.jpg)

2- Daha önce, öğretici (Faruk GÖKÇE) tarafından gerçekleştirilen örnek tur programı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder